Soc un pelegrí




Notes de Ramon Nadal

Com molts espirituals, aquest cant és un exemple de “lament” per part d’algú que se sent sense esperança en aquesta terra, i ho fia tot a la nova vida que veurà després de la mort, una nova vida en la qual espera refer-se de totes les tristeses, dolors i infortunis que ha viscut en aquesta terra, en la qual li manquen pare i mare, les úniques persones que l’han estimat i a qui ell troba a faltar. Per tant, malgrat que les referències bibliogràfiques el qualifiquen com a un espiritual que es localitza en cançoners d’himnes cristians, es podria considerar com a “blues religiós”, però diferenciat dels blues més urbans, el text dels quals molt rarament fa referència a temes religiosos.


SOC UN PELEGRÍ

                                                                       (I'm a pilgrim) 


Tornada

Sóc pelegrí i un estranger

en una terra que no em complau 

però sé segur que hi ha una casa, Senyor

feta d’amor, de glòria i de pau

 

Estrofes

1. La meva mare està molt lluny

    quan va marxar em vaig quedar sol

    jo vull seguir-la i retrobar-la, Senyor,

    en ella hi tinc (i és ben cert) el meu consol

 

2. També el pare a un lloc m’espera

    a un lloc que en diuen el Paradís

    mirant els àngels i els vells profetes, Senyor,

    el lloc on  jo (i és ben cert) seré feliç

 

3. La vida és dura amb molts problemes

    injustícies i mals de cap

    i arriba un dia quan tot s’acaba, Senyor

    i els ulls que veuen (i és ben cert) la veritat

 

4. I quan em trobi a dins la caixa

    tot ple d’amics al meu voltant

    voldré que pensin que arriba l’hora, Senyor

    que uns àngels (i és ben cert) m’acolliran

 

5. Aquesta terra és molt esquerpa

    amb molta gent  que em gira el cap

    encara espero que algú m’allargui, Senyor

    la seva mà (i és ben cert) per caritat

    

6. I ja m’apropo a un riu molt ample

    que li diuen el vell Jordà

    a l’altra riba hi ha molta joia, Senyor,

    on els justos (i és ben cert) la gaudiran.